Служба у справах дітей  виконавчого комітету Лютенської сільської ради повідомляє !!!

Дата: 20.04.2022 14:20
Кількість переглядів: 327

В умовах воєнного стану в Україні, масової евакуації та переміщення дітей, сімей з дітьми з населених пунктів, де ведуться активні бойові дії, значно зростає загроза життю та здоров’ю дітей, а також ризик вчинення різних форм жорстокого поводження з ними, адміністративних чи кримінальних правопорушень по відношенню до дітей.

Фото без опису

У законодавстві України „жорстоке поводження з дитиною” розглядається як будь-які форми фізичного, психологічного, сексуального або економічного насильства над дитиною, зокрема, домашнього насильства, а також будь-які незаконні угоди стосовно дитини, зокрема, вербування, переміщення, переховування, передача або одержання дитини, вчинені з метою її експлуатації з використанням обману, шантажу чи уразливого стану дитини.

Жорстоке поводження з дитиною може проявлятися у тому числі будь-якою формою рабства, продажем дитини та торгівлею дітьми, борговою залежністю, примусовою працею, вербуванням дітей для використання їх у збройних конфліктах, вчиненням сексуального насильства стосовно дитини.

Найчастіше відносно дітей можуть вчинятися адміністративні правопорушення, пов’язані з домашнім насильством, вживанням тютюнових та алкогольних виробів дітьми, невиконанням батьками або особами, які їх замінюють обов’язків щодо виховання дітей, порушенням порядку або строків подання інформації про дітей-сиріт і дітей, які залишилися без опіки (піклування) батьків.

Щодо кримінальних правопорушень відносно дітей слід зазначити, що у воєнний час найбільшими ризиками є вчинення злочинів проти життя та здоров’я дитини статевої свободи та статевої недоторканості, залишенням у небезпеці та ненаданням допомоги дитині, незаконного позбавлення волі або викрадення дитини, насильницького зникнення дитини, торгівлі дітьми, експлуатації дітей, втягнення дітей у протиправну діяльність.

Варто знати та пам’ятати, що відповідно до КУпАП та ККУ вчинення адміністративних та кримінальних правопорушень під час війни містять ознаки обтяжуючих   обставин.   Зокрема,    відповідно  до  пункту   5    частини   першої статті 35 КупАП обставинами, що обтяжують відповідальність за адміністративне правопорушення, визнаються „вчинення правопорушення в умовах стихійного лиха або за інших надзвичайних обставин”.

Слід зазначити, що в період воєнного стану існують ризики посилення конфліктів у сім’ях, зокрема, через емоційне напруження, економічні негаразди, що може спричинити залишення дітьми домівок та дитячу бездоглядність.

Суб’єкти, юридичні та фізичні особи, яким стало відомо про дитину, яка перебуває в складних життєвих обставинах внаслідок жорстокого поводження з нею або наявності загрози її життю чи здоров’ю, зобов’язані:

у разі потреби надати дитині домедичну допомогу, викликати бригаду екстреної (швидкої) медичної допомоги для надання дитині екстреної медичної допомоги;

невідкладно повідомити про таку дитину (телефоном або засобами електронної комунікації) органам Національної поліції (для вжиття заходів щодо припинення протиправних дій стосовно дитини) та службі у справах дітей за місцем виявлення та перебування дитини;

за наявності загрози життю чи здоров’ю у зв’язку з техногенними аваріями та іншими надзвичайними ситуаціями або загрозою їх виникнення (пожежа, пошкодження / руйнування будівлі тощо), – невідкладно повідомити підрозділ територіального органу ДСНС.

З інформацією про загрозу життю чи здоров’ю дітей, вчинення правопорушень стосовно дітей  можна звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування, закладів освіти, охорони здоров’я, соціального захисту населення, центрів соціальних служб / інших надавачів послуг, фахівців із соціальної роботи, спеціалізованих установ з надання безоплатної первинної правової допомоги, центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги, бюро правової допомоги, органів прокуратури, уповноважених органів з питань пробації, спеціалізованих служб підтримки осіб, постраждалих від домашнього насильства та насильства за ознакою статі.

Повідомляти про випадки вчинення правопорушень до поліції і надалі можна за номером 102.

Крім цього функціонує єдиний номер українських екстрених служб 112.

Додаткові номери екстрених служб в Україні:

101 – служба порятунку, рятувальники;

103 – швидка медична допомога;

104 – газова служба.

Урядовий контактний центр (консультації з питань протидії торгівлі людьми, запобігання та протидія домашньому насильству, насильству за ознакою статі та насильству стосовно дітей – 1547;

Національна гаряча лінія для дітей та молоді (консультування дітей та молоді щодо проблем в особистих стосунках, непорозумінь з батьками, насильства чи жорсткого поводження, консультації психолога, юриста та соціальних працівників щодо випадків порушення прав дитини) – 0 800 500 225 (з мобільного або стаціонарного телефону) або 116 111 (з мобільного);

• Національна гаряча лінія з попередження домашнього насильства, торгівлі людьми та ґендерної дискримінації – 0 800 500 335 (з мобільного або стаціонарного телефону) або 116 123 (з мобільного).

За ініціативою Офісу Президента України, спільно з Представництвом Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні та Міністерством соціальної політики України створено чат-бот у мережі Telegram „Дитина не сама” (@dytyna_ne_sama_bot), який допомагає дітям у складних ситуаціях під час воєнного стану.

Служба у справах дітей – 0663697225, 0976714697.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора